Nabór na kandydata na opiekuna prawnego dla osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej

7 Min Czytania

Nabór dotyczy  opiekuna prawnego dla  osoby  całkowicie ubezwłasnowolnionej-pensjonariusza Domu Pomocy Społecznej Zakonu Bonifratrów.

Podstawa prawna:

Art. 149 § 1- 3 i art. 162 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy ( Dz. U. z 2023 r. poz. 2809) Art. 3 pkt. 5 lit. j ustawy z dnia 17 maja 1990 roku o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organami gmin a organami administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1990 r. Nr 34, poz. 198 z późn.zm.)

 Obowiązki opiekuna prawnego:

Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego. Obowiązany jest wykonywać swe czynności z należytą starannością, jak tego wymaga dobro pozostającego pod opieką i interes społeczny. Opiekun powinien uzyskiwać zezwolenie sądu opiekuńczego we wszelkich ważniejszych sprawach, które dotyczą osoby pozostającej pod opieką lub jej majątku. Opiekun zobowiązany jest, w terminach oznaczonych przez sąd opiekuńczy, nie rzadziej niż co roku, składać właściwemu sądowi sprawozdania dotyczące osoby pozostającego pod opieką oraz rachunki z zarządu jego majątkiem.

Wynagrodzenie opiekuna:

Sąd opiekuńczy przyzna opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej. Wynagrodzenia nie przyznaje się, jeżeli nakład pracy opiekuna jest nieznaczny lub gdy sprawowanie opieki jest związane z pełnieniem funkcji rodziny zastępczej albo czyni zadość zasadom współżycia społecznego. Wynagrodzenie pokrywa się z dochodów lub z majątku osoby, dla której opieka została ustanowiona, a jeżeli osoba ta nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie jest pokrywane ze środków publicznych na podstawie przepisów o pomocy społecznej.

Opiekunem nie może być osoba:

–  nie mająca pełnej zdolności do czynności prawnych,

– osoba pozbawiona praw publicznych lub władzy rodzicielskiej,

– skazana za przestępstwa przeciw wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub popełnione na jej szkodę lub we współdziałaniu z nią,

– wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z leczeniem czy opieką lub obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu.

Kandydat na opiekuna prawnego powinien:

  • posiadać obywatelstwa polskie,
  • być stanu zdrowia pozwalającego na pełnienie funkcji odpowiednio opiekuna prawnego
  • mieć nieposzlakowaną opinię.

Wymagane dokumenty:

  1. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.
  2. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw obywatelskich.
  3. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciw wolności seksualnej lub obyczajności lub umyślne przestępstwo popełnione z użycie przemocy wobec osoby lub popełnione na jej szkodę lub we współdziałaniu z nią, albo osoba, wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z leczeniem czy opieką lub obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu

Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie wymaganych dokumentów w kopercie opatrzonej dopiskiem „kandydat na opiekuna prawnego” w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Iwoniczu-Zdroju pl. Dietla 2, 38-440  Iwonicz-Zdrój,  w godzinach pracy Ośrodka (poniedziałek – piątek 7.00-15.00) lub przesyłać pocztą na podany wyżej adres za pośrednictwem poczty.

Informacje o przetwarzaniu danych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE L. z 2016 r., Nr 119 str. 1,
z późn. zm.) zwanego dalej „RODO”,

  1. Administrator danych osobowych
    Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Iwoniczu-Zdroju reprezentowany przez p.o. Dyrektora. Kontakt do Administratora: adres Plac Dietla 2, 38-440 Iwonicz – Zdrój, tel. 13 43 506 70, e-mail: gops@iwonicz-zdroj.pl .
  2. Inspektor ochrony danych
    Mogą Państwo kontaktować się również z wyznaczonym inspektorem ochrony danych za pośrednictwem poczty elektronicznej iod@bdo24.eu lub listownie na adres siedziby Administratora.
  3. Cele i podstawy przetwarzania
    Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania naboru. Nabór prowadzony jest w oparciu o przepisy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikające z art. 149 § 1- 3 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy jako wskazanie przez OPS osoby- kandydata na opiekuna prawnego dla osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej.

Dobrowolne dane kontaktowe, które kandydat wskaże będą przetwarzane na podstawie jego zgody, poprzez czynność ich podania (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Zgoda może zostać w każdym momencie wycofana, w tym celu należy zgłosić pisemnie takie żądanie do administratora.

  1. Odbiorcy danych
    Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
    1. podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności, organy kontrolujące, organy administracji publicznej;
    2. podmioty, którym Administrator powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie zawartych umów (tzw. podmioty przetwarzające).
  2. Okres przechowywania danych
    Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji, a następnie zebrana dokumentacja (zebrane oświadczenia) kandydatów spełniających założone warunki na opiekuna prawnego dla osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej zostanie przekazana do Sądu jako wskazanie osoby. Dokumenty kandydatów, które nie spełnią założonych warunków procesu rekrutacji będą przechowywane zgodnie z kategorią archiwalną a po tym okresie zostaną zniszczone.
  3. Prawa osób, których dane dotyczą
    W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych przysługuje żądanie następujących uprawnień: 1) dostępu do danych osobowych; 2) sprostowania danych; 3)usunięcia danych osobowych – gdy ustała podstawa przetwarzania, zgoda została wycofana, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; 4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 18 RODO.

W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych, osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.

  1.  Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
    W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  2. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

  1. Informacja o wymogu podania danych
    Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne i niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.

Oświadczenie 1 Pobierz

Oświadczenie 2 Pobierz

źródło: https://iwonicz-zdroj.pl/2024/11/07/nabor-na-kandydata-na-opiekuna-prawnego-dla-osoby-calkowicie-ubezwlasnowolnionej-2/

ONkrosno 24/7
Author: ONkrosno 24/7

Zostaw komentarz